Diensten

  • Bij elkaar brengen, adviseren en begeleiden van sponsor en gesponsorde
  • Optimaliseren: verbeteren rendement van een bestaande sponsor-relatie, voor beide partijen
  • Consultancy op gebied van marketing, merkprofilering, positionering en evenementen
  • Ideeën leverancier voor creatieve impulsen in bestaande sponsordeals
  • Mediator indien sponsorrelatie stroef verloopt

Elk advies begint met een grondige analyse. Wat zijn de doelstellingen van beide partijen? Wil een sponsor zijn merkbekendheid verhogen, een beter imago of louter goodwill kweken? Of moet er ook ‘harde’ sales worden gegenereerd? Een heldere kijk op positionering (en de ondernemingsdoelen) vormt de basis van elk succesvol sponsorbeleid.

Ook bij gesponsorde partijen start elk advies met een sterkte/zwakte-analyse. Wat wil de organisatie bereiken? En waarom zou een sponsor interesse kunnen hebben? Of het nu om een sportclub, een museum of een NGO gaat, elke zoektocht naar samenwerkingspartners start met een kijk naar binnen. Waarom willen we sponsors werven? En wat zouden we die dan kunnen bieden? Een interessante (lees: profijtelijke) database? Hospitality mogelijkheden? En sympathieke uitstraling?